Ο Ανοικτός Διάλογος για την «Εκπαίδευση στη Φυσική»
Ελλείμματα, Προβληματισμοί, Προτάσεις, Προοπτικές
Αναρτώνται απόψεις συναδέλφων φυσικών, εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και φοιτητών –από όλη τη χώρα και το εξωτερικό – για την εκπαίδευση στη φυσική σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, υπό μορφή επώνυμων γραπτών παρεμβάσεων με διαπιστώσεις, γνώμες και προτάσεις. Αυτές θα παραμείνουν αναρτημένες για έναν συνεχή προβληματισμό (για οδηγίες συγγραφή τους βλ. εδώ).
Καταβλήθηκε προσπάθεια και έγινε δυνατό, όσες από τις προτάσεις υποβλήθηκαν εγκαίρως, να παρουσιαστούν στην Ημερίδα από τους εισηγητές τους -με φυσική παρουσία ή μέσω διαδικτύου σε πραγματικό χρόνο-.
Η Ημερίδα θα πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2019, 12:00 με 17:00, στο αμφιθέατρο Ιωάννης Δρακόπουλος του κεντρικού κτιρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών και μεταδόθηκε σε πραγματικό χρόνο και μέσω του διαδικτύου από την ηλεκτρονική διεύθυνση http://live.uoa.gr.
Εικονοσκοπημένη η Ημερίδα μεταδίδεται στους παρακάτω συνδέσμους:
Ελλείμματα και Προτάσεις για τον Λυκειακό Πειραματισμό στη Φυσική
Γεωργ. Σ. Τόμπρας, Γεωργ. Θεοφ. Καλκάνης
Η επιστημονική / εκπαιδευτική μέθοδος με διερεύνηση – από την πρωτοβάθμια, στη δευτεροβάθμια, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Ουρανία Γκικοπούλου
Ο «Αριστοτέλης» μας εκπλήσσει ευχάριστα και υποδεικνύει τον τρόπο σχεδίασης νέων προγραμμάτων σπουδών φυσικής
Ευστράτιος X. Καπότης
Αναλυτικά Προγράμματα & Διδασκαλία Φυσικής στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Σύλλογος Φυσικών Κρήτης
Μιχάλης Καραδημητρίου
Η αξιοποίηση των απλών εκπαιδευτικών Προσομοιώσεων του μικροΚόσμου για την ερμηνεία των φυσικών Μεγεθών και Φαινομένων του μακροΚόσμου
Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης
Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Φυσικής στο Γενικό Λύκειο. Το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του 2014
Γεώργιος Παυλικάκης, Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Η εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, η μέχρι σήμερα εμπειρία, σκέψεις για το μέλλον
Ματθαίος Α. Πατρινόπουλος
Η φυσική και η διδασκαλία της στο δημοτικό σχολείο: με ποιες συνθήκες;
Δέσποινα Μ. Γαρυφαλλίδου, Γεώργιος Σ. Ιωαννίδης
Η Διδακτική της Φυσικής στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης περιεχομένου STEM
Σαράντος Ψυχάρης, Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης, Απόστολος Ξενάκης
Μία πρόταση για την Αξιοποίηση των Αισθητήρων των Έξυπνων Κινητών Τηλεφώνων στην Εργαστηριακή Διδασκαλία της Φυσικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Κατέρης Αλέξανδρος,Τσούκος Σεραφείμ, Τζαμαλής Παύλος, Λάζος Παναγιώτης, Βελέντζας Αθανάσιος
Η εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες με βάση την επιστημονική μεθοδολογία και έμφαση στον πειραματισμό και στα ερμηνευτικά πρότυπα
Δέσποινα Ιμβριώτη
Μία πρόταση «αστρονομικού αλφαβιτισμού» για την Ελληνική Μέση Εκπαίδευση
Μαργαρίτα Μεταξά, Κανάρης Τσίγκανος
«Η εκπαίδευση στη Φυσική στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ή πώς η πληροφορία θα μετουσιωθεί σε γνώση»
Κλαίρη Μαυρόματου
Η αναζήτηση ενός υποκατάστατου μιας ιδανικής εκπαίδευσης στη Φυσική για τις φοιτήτριες και φοιτητές
Γεώργιος Ε Κοντόκωστας
Τεχνολογία και Δημιουργικότητα στις Φυσικές Επιστήμες
Πανούσης Κωνσταντινός, Κωνσταντόπουλος Αλκιβιάδης-Μιχαήλ, Μπιμπούδη Μαρία
Προβληματισμός από την σύγκριση της διδακτέας ύλης της Φυσικής στο Ελληνικό Γενικό Λύκειο και την Λυκειακή βαθμίδα των Ευρωπαϊκών Σχολείων
Γεώργιος Παυλικάκης
Το Σύμπαν για όλους. Η σύγχρονη φυσική στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Τίνα Νάντσου, Χρύσα Σοφιανοπούλου, Νίκος Τράκας
Η Φυσική στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση: οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις των τελευταίων 20 ετών που δεν ολοκληρώθηκαν – Φυσικοί: Οι απρόθυμοι μεταρρυθμιστές
Παναγιώτης Δημητριάδης, Λαμπρινή Παπατσίμπα
Η εκπαιδευτική συμβολή του Μουσείου Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας του ΕΚΠΑ
Χρυσολέων Συμεωνίδης, Ευστράτιος Καπότης
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου